Någon som vill ha Marsvin?



Som ni vet så flyttade ju två nykomlingar in hit=D
Det har gått jättebra (till en början) och vi började fästa oss vid dem!

För ett par dagar sedan började Britt-Inger(som vi döpte henne till) hoppa emellan burarna, hade två gallerburar ihopsatta till tre marsvin) Vilket hon inte gjort på över en vecka. Lika glad för det blev ju vi, ville ju att Britt-Inger, Klas-Kent och My askulle komma bra överens. My och Klas-Kent älskade varandra från första stund och det gick ganska bra med Britt-Inger. 
Britt-Inger började sedan jaga My, vilket är ju bara bra eftersom de var tvungen att sätta ihop en rangordning. jag höll koll på dem länge och hade is-i-magen och tog det lugnt.
Inge slagsmål men en pipande och gnällande My...
Efter ett tag satt My i ett hörn, skakandes och pipandes med ryggen emot Britt-Inger. plockade då upp henne för att se om det var något fel...

My hade sår fulla ryggen och rumpan, full av småbett samt ett bett precis under ögat...
Mina farhågor blev sanna, Britt-Inger var den dominanta av de andra två...
Fick sära på de stackarna för att My inte skulle bli ihjäl biten...

Har inte plats för tre flockar, och jag trodde verkligen att detta skulle funka eftersom de suttit ihop i över en vecka...
Ledsen i ögat är jag lite grann kan jag lova. Nu skall dessa två få hitta ett nytt hem, men tills dess får de bo här och må gott!


















(bilder från ihopsättning med dessa tre för en vecka sedan - gick klockrent... )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0